CALLANETICS


Vill du ha starkare, fastare och smidigare kropp?

Hitta rätt spår med samtal o coach

Vad är speciellt med Callanetics?

Små exakta rörelser är komponerade för att passa alla. Du får individuell hjälp så att rörelserna utförs på ett korrekt sätt för att få ut maximalt av träningen. Hela kroppen arbetas igenom på ett effektivt sätt med snabba resultat på djupet. Det är din kropps muskler och deras eget motstånd som gör att det blir en mjuk träning där du ser och känner skillnad efter bara några timmars träning.

Vad ger Callanetics?

Syftet med träningen är att du ska skaffa dig en stark och smidig kropp som håller länge. Genom att du sträcker ut din rygg, dina muskler och jobbar på djupet kommer det att påverka din hållning. Du kommer att bli fastare i kroppen och märka att kroppen formas om, t o m minska i storlek.  Flera av övningarna fokuserar på bäckenbottenmuskulaturen som är viktig för ryggens välbefinnande och förebyggande av t.ex. inkontinens. 80 procent av all ryggvärk bottnar i försvagad mag- och bäckenmuskulatur. I Callanetics tränas alltid hela kroppen, och du lär dig sträcka ut kroppen ordentligt.

Metoden är skapad av Callan Pinckney som själv hade skolios och stora problem med sin rygg. Hennes mål med träningen var att bygga upp styrkan i sin rygg för att slippa smärta. Detta resulterade i Callanetics som påverkar hela kroppen och framför allt skyddar din rygg.

Hur tränar man?

Du kommer till våra kurser/träningar och lär dig medan du tränar. Precis som med all annan träning handlar det om kontinuitet. Muskler är färskvara. Målet är att du ska integrera träningen i din vardag. Du kan träna varje dag om du vill och för nybörjare rekommenderar vi 2-3 gånger i veckan. När du har byggt upp din styrka rekommenderas två ggr i veckan för bästa resultat och att bibehålla det du uppnått.

Det som är bra med Callanetics är att du kan träna kortare pass hemma, när du har lärt dig rörelserna ordentligt. Tänk bara på att du alltid värmer upp innan och stretchar kroppen ordentligt efteråt.
Callanetics kan du träna både individuellt eller i liten grupp med max 6 deltagare.

Träningen innehåller inga hopp och snabba rörelser.

Callanetics finns i olika nivåer från grund till avancerad.

Är det svårt?

Nej, men det tar lite tid för hjärnan att tänka om för du kommer att lära dig tänka på ett annat sätt och jobba på ett mjukare sätt än i traditionell träning. Därför behöver du komma och lära dig hitta musklerna och rätt rörelse först.

Boka din plats

OBS! Det är viktigt att du bokar din plats både vid individuell träning eller träning i grupp med tanke på att det är begränsat antal platser.

 

Ring och boka en tid eller klicka och boka via Bokadirekt här nedan!
Bokadirekt

Följ och gilla oss gärna på:
Facebook
Instagram
 
© Copyright AQM Konsult AB